accepterade och gav honom Tyskland barn tröja

Per chi si sente "out" e vuole essere "in"

Moderatori: -*jeje*-, dreamss

accepterade och gav honom Tyskland barn tröja

Messaggiodi vmtrojor il 17 maggio 2018, 4:40

Med 2018 VM-trupper som heter, tittar Tyskland barn tröja The Toe Poke på några av de minnesvärda sätt som spelarna har lärt sig att de är in eller ut under åren.

I början av Frankrike 98 tog Englands chefen Glenn Hoddle en oorthodox inställning för att vika ner i truppen som i grunden involverade spelarna att delta i förhandlade "möten" med chefen i sitt hotellrum Sverige barn tröja för att upptäcka deras öde.

Det här berömde allt, när Gazza ringde in, för att bara få veta att han var en av de sex spelarna i träningslägret som inte skulle gå till VM.

Mittfältaren flög omedelbart i en raseri, sönderdelade Hoddles rum medan han kallade Englands manager alla namn under solen.

"Jag bröt rakt in i Hoddles rum, där han pratade med Phil Neville och jag gick ballistisk", återkallade Gazza senare i sin självbiografi.

"Jag gick till garderoben och sparkade in dörren. Sedan vred jag på bordet och krossade en keramikvase. Jag klippte mitt ben och så var det nu blod överallt.

Berättelsen om Walcots chockuppringning 2006 är tack och lov lite mer lugn.

Vid den tiden var han en grön 17-årig fläkt med exakt noll minuter av Premier League-upplevelse när Sven-Goran Eriksson bestämde sig för att inkludera honom som ett vildt kort i Englands trupp för VM i Tyskland.

"Jag tog mitt körteorintest, avslutade klockan 3 och ringde min pappa - han sa att jag var i Englands trupp och jag trodde inte det," sade Walcott.

"Jag trodde att han hade på mig. Jag tänkte bara," Först flyttningen till Arsenal, då det här. Det är otroligt. " Jag trodde att jag kunde vara i reserverna men aldrig det här. "
Theo Walcott (2010)

Fyra år senare kände Walcott det bittera staget av att missa ut på en världscup när Fabio Capello skar honom från Englands förberedande lag före turneringen i Sydafrika.

Det var liten indikation på att Arsenal-vingarens plats var i fara förut, med Capello som till och med beskriver honom som en av de tre lejonernas "viktigaste spelare" efter en vänskapsmatch mot Egypten.

Med tanke på att Raymond Domenech var i roret, borde det kanske inte ha kommit som en överraskning att Pascal Chimbonda - en spelare med mycket, mycket begränsad internationell erfarenhet - tog sig in i Les Bleus 'World Cup-val.

Faktum är att Wigan Athletic backbacken tidigare spelat tre matcher för Guadeloupe när han mottog hans uppringning från Domenech, vilket också Immagine såg Thierry Henry som en osannolik människa.

"Jag var i England och jag var i Argentina tröja kontakt med Brasilien tröja Henry, som spelade i Arsenal då. Det var han som ringde mig först för att berätta för mig att landslagets tränare [Domenech] ville ha mitt nummer. Så när han sa det, Jag hade misstankar, sade Chimbonda senare.

"Jag accepterade och gav honom mitt nummer. Därefter ringde han mig och frågade mig vad mina planer var. Jag sa till honom att jag gick på semester med min familj när ligan var över.

"Han sa," Jag tror att du måste pressa tillbaka din semester, för kanske kommer du att vara i truppen. Det kommer att bli två överraskningar i laget. " Det var Ribery och jag. "

Tyvärr spelade Chimbonda inte en enda minut vid världscupen 2006, eftersom Frankrike så småningom såg sina drömmar avbrutna av Italien i den finalen.
vmtrojor
Ambra
Ambra

Torna a Moda